Śniadanie #1 Owsianka z gruszką, bananem i masłem orzechowym

Dzisiaj pierwszy post rozpoczynający cykl pomysłów na zdrowe i pożywne śniadania, które dadzą nam siłę na cały dzień.
Parę lat wcześniej kiedy ktoś mówił mi jak ważne jest jedzenie śniadania myślałam, że to brednie. Ale zaciekawił mnie temat zdrowego odżywiania i tego co można dobrego zrobić dla siebie jedząc i podjęłam tygodniowe wyzwanie zdrowego śniadania. Po tym tygodniu czułam się o niebo lepiej, miałam więcej energii, mniej bolała mnie głowa, a dotrwanie do obiadu w domu nie było wyzwaniem.
Dlatego polecam spróbować takiego sprawdzianu dla nas samych, nie stracimy, a możemy tylko zyskać, więc czemu nie ?



Owsianka z bananem, gruszką, masłem orzechowym i żurawiną
/ na 1 porcję /

4 łyżki płatków owsianych
3/4 szklanki mleka
1 dojrzały banan
1 gruszka
łyżka masła orzechowego
garść żurawiny
cukier do smaku

Płatki namaczam przez chwile w mleku, można odstawić je na całą noc, ale ja nie zawsze planuję co będę jadła rano, więc uważam, że jest to zbędne.
Płatki i mleko przelewam do rondelka, zagotowuję. Gotuję aż mleko lekko się zredukuje ok. 3-4 minut. Następnie dodaję połowę pokrojonego banana. Gotuję aż będzie lekko płynne, ale płatki się rozgotują. Można owsiankę trochę posłodzić, ja daję ok. 1 łyżeczki (płaskiej) cukru. Podaję z resztą banana, gruszką, żurawiną i masłem orzechowym. 



6 komentarzy:

  1. ja jak to robię to mi wychodzi jogurt, albo taka maślanka bardziej, ja to wszystok w mikser wsadzam i też jest bardzo smaczne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja lubię właśnie taką konsystencję, nie lubię jak jest zbita klucha, ale tyle sposobów na owsiankę co jej amatorów, miksowania na pewno spróbuje! ;) miłego wieczoru!

      Usuń
  2. ooo , jadłam podobną! bardzo smaczne połączenie, a owsianka na śniadanie idealna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się Twój śniadaniowy cykl :) Śniadanie to ważna część dnia, lepiej o nim pamiętać i umilić sobie poranek.

    OdpowiedzUsuń
  4. owsianka to moje ulubione śniadanie! a można ją jeść na tyle różnych sposobów co jeszcze bardziej cieszy :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla mnie ważny, dziękuję!

Instagram