Szarlotka z kruszonką na dzień Ojca

Przepis na to ciasto dostała moja mama od koleżanki z pracy. Kiedy pierwszy raz upiekłam je dla mojej rodziny każdy prosił o przepis. A teraz, na każdej rodzinnej uroczystości prosta szarlotka z kruszonką jest gwiazdą wieczoru. 

Szarlotka z kruszonką 

Ciasto
3 szklanki mąki
3/4 szklanki cukru
1 opakowanie margaryny (ważne, żeby była prosto z lodówki)
4 żółtka (z białek ubić pianę, następnie dodać kisiel cytrynowy)
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Jabłka
1 kg jabłek 
100g cukru
2 łyżki masła
łyżeczka soku z cytryny (opcjonalnie)

cynamon
cukier wanilinowy
cukier puder do posypania wierzchu

Ciasto: Wymieszać w dużej misce wszystkie składniki, masło mocno ugniatać z suchymi, tak aby powstała sypka kruszonka. Nie dodawać ciepłej margaryny, ponieważ ciasto zlepi się, a zależy nam na małych okruszkach.

Jabłka: Pokroić jabłka w drobną kostkę. Roztopić masło w rondelku i dodać jabłka. Dusić i mieszać przez ok. 10-15 minut dopóki się nie rozpadną. Dodać cukru i soku z cytryny, jeśli się chce by ciasto nie było ''za słodkie''. 

4 białka ubić na pianę, można dodać szczyptę soli, żeby poszło to szybciej. WAŻNE - kisiel dodawać dopiero po ubiciu na gładką pianę. 

Piekarnik włączyć na 200 stopni. Do wysmarowanej masłem blachy (moja ma wymiary 25x36) i posypanej bułką tartą nałożyć równomiernie 3/4 otrzymanego ciasta. Następnie ułożyć równo jabłka i posypać je cynamonem do smaku. Nałożyć warstwę ubitych białek z kisielem i ponownie warstwę kruszonki. Obsypać cukrem wanilinowym. Wstawić do piekarnika i piec przez 40 minut. Dobrze jest sprawdzić czy ciasto jest gotowe drewnianym patyczkiem. Po tym czasie wyciągnąć ciasto, obsypać cukrem pudrem. Podawać z lodami waniliowymi, najlepiej ciepłe. 

Smacznego! :)


2 komentarze:

  1. mmm... kruszonka ;p zazdroszczę Tacie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. najlepsze sa takie przepisy, zawsze chychodzą z nich najlepsze ciasta!

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla mnie ważny, dziękuję!

Instagram