Zupa krem z brokułów

Brokuł to moje ulubione warzywo i kocham go w każdej postaci. W sałatce, zapiekance czy zupie smakuje równie wspaniale. Przedstawię przepis na błyskawiczną zupę krem, która była modyfikowana odkąd pamiętam i myślę, że doszłam do perfekcji w jej przygotowywaniu.

Zupa krem z brokułów
0,5 kg brokuła
szklanka zielonego groszku
dwa średnie ziemniaki
ząbek czosnku
bulion warzywny
kilka ziaren kolendry
szczypta chilli
sól i pieprz
opcjonalnie: śmietana 18%

Ziemniaki obrać, pokroić w kostkę i umyć. Bulion doprowadzić do wrzenia i dodać ziemniaki. Gotować przez 15 minut. Po tym czasie dodać opłukany groszek i umyte różyczki brokuła. Dorzucić lekko nacięty ząbek czosnku do smaku i kolendrę. Gotować kolejne 10 minut. Gdy warzywa będą ugotowane zmiksować je na krem. Według uznania można dodać trochę wody by rozrzedzić zupę. Ponownie należy ją zagotować, dodać łyżkę śmietany, doprawić chilli, solą i pieprzem. Smacznego!

Mam takie przyzwyczajenie, że do kremów podaję grzanki własnej roboty. W następnym wpisie podam przepis, według mnie najszybszy i najbardziej energooszczędny.

3 komentarze:

  1. MNIAM! Uwielbiam brokuły i kremowe zupy, to cos dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zupę brokułową znam, ale tak jej jeszcze nie przyprawiałam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. :D przepis zapisałam :D także kocham brokuły pod każdą możliwą postacią, ale jakimś cudem kremu brokułowego jeszcze nie jadłam :) więc koniecznie do nadrobienia

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla mnie ważny, dziękuję!

Instagram